اشتباهاتي كه قبل از رفع موهاي زائد با استفاده از دستگاه ليزر دايود الكس بايد از آن خودداري كنيد

اشتباهاتي كه قبل از رفع موهاي زائد با استفاده از دستگاه ليزر دايود الكس بايد از آن خودداري كنيد

فرآيند رفع موهاي زائد با استفاده از دستگاه‌ ليزر مي‌تواند كاري بسيار سخت باشد. به صورت ميانگين اين درمان بايد هر شش هفته يكبار براي رسيدن به نتيجه مناسب انجام شود. قبل از عمل مي‌توان روي پوست ژل‌هاي بي حسي استفاده و سپس از دستگاه ليزر دايود الكس استفاده كرد. به صورت كلي بسياري از افراد به چهار تا شش جلسه درماني براي رسيدن به نتيجه مناسب خواهند داشت. رشد موهاي زائد بعد از چند جلسه مي‌تواند به صورت كامل متوقف شود اما برخي از افراد بعد از مدتي شاهد رشد مجدد آنها خواهند بود! چند ماه بعد نيز انگار به صورت كلي اصلا درمان انجام نشده و دوباره شاهد رشد كامل موهاي زائد خواهيد بود. بايد گفت كه بسياري از افرادي كه با اين مشكل روبرو مي‌شوند، اشتباهاتي را مرتكب شدند كه روي فرآيند درمان موهاي زائد تاثيرگذار بودند تا حدي كه دوباره شاهد رشد مجدد موهاي زائد هستند. البته فرآيند درمان ليزر قابل تكرار است و شما مي‌توانيد در سري دوم اينكار را بدون اشتباهات انجام دهيد. در اين مقاله به اشتباهاتي اشاره مي‌كنيم كه مرتكب شدن آنها مي‌تواند روي درمان با استفاده از دستگاه ليزر تاثيرگذار باشند.

 

 

  1. شما قبل از درمان شيو نكرديد: ليزر نور را به انرژي حرارتي تبديل كرده كه فوليكول مو را تحت تاثير قرار داده و باعث نابود شدن آنها خواهد شد اما اگر موهاي زائد بلند باشند، ليزر پوست شما را خواهد سوزاند. به همين خاطر است كه شما صرفا به ريشه مو و فوليكول‌هاي آن براي درمان نياز خواهيد داشت. اصلاح كردن قبل از درمان به شدت پيشنهاد مي‌شود. اگر قبل از درمان، از واكس استفاده كرديد كه باعث كنده شدن مو از ريشه مي‌شود، بهتر است يك هفته صبر كنيد تا مو فرصتي براي رشد داشته باشند تا همان مو بسيار كم براي درمان با استفاده از دستگاه ليزر مورد بهره برداري قرار گيرد. درمان كامل با استفاده از دستگاه ليزر چندين ماه به طول خواهد انجاميد و شما مي‌توانيد در فاصله بين جلسات موهاي زائد خود را شيو كنيد.
  2. به فردي با تجربه مراجعه نكرديد: اين مورد كمي بيش از حد عادي به نظر مي‌رسد، مثلا شما براي كوتاه كردن ناخن دست‌هايتان از چاقو آشپزخانه استفاده نمي‌كنيد. فرقي ندارد كه چه كسي درمان ليزر را انجام مي‌دهد، شما بايد مطمئن باشيد كه اين فرد تجربه كافي را در اين زمينه داشته به صورت مكرر براي درمان موهاي زائد افراد مختلف از دستگاه ليزر استفاده مي‌كند.
  3. دستگاه ليزر را بررسي نكرديد: ژل خنك كننده، عينك مخصوص و ... .  به صورت كلي اگر به كلينيك مدرن مراجعه نكنيد از دستگاه‌ها و تكنولوژي‌هاي قديمي براي درمان استفاده خواهد شد. ليزر‌هايي مثل IPL مي‌توانند در فرآيند درمان موهاي زائد با دستگاه ليزر مورد استفاده قرار گيرند اما معمولا تعداد جلسات درماني بيشتر شده و نتايج نيز چندان در خور توجه نخواهند بود. بهتر است براي انتخاب مناسب دستگاه ليزر، با متخصص مشورت كنيد تا بر اساس رنگ پوست و مو و همچنين ضخامت آن دستگاه مناسبي به شما معرفي شود.
  4. در درمان ثابت قدم نيستيد: زمان استاندارد بين جلسات درماني چهار تا شش هفته است. به صورت ميانگين به پنج جلسه درماني براي رسيدن به نتايج مناسب نياز خواهيد داشت. چيزي كه در اين ميان اتفاق مي‌افتد اين است كه بسياري از افراد بعد از جلسه دوم يا سوم با مشاهده نتايج از ادامه جلسات خودداري كرده و بعد از شش ماه به خاطر رشد دوباره مو براي درمان مراجعه مي‌كنند. برخي از نقاط مخصوص بدن به خاطر موهاي ضخيم نياز به تعداد جلسات درماني بيشتري دارند اما به صورت كلي پنج جلسه ميانگين مناسبي براي رفع موهاي زائد است.
  5. انتظارات شما بيش از حد است: بسياري از نقاط بدن تحت تاثير درمان مناسب با دستگاه ليزر شاهد كاهش رشد 85 تا 90 درصدي خواهند بود. نقاط متفاوت، نتايج مختلفي را نيز در بر خواهند داشت اما هميشه مقداري از موهاي زائد در بدن باقي خواهند ماند. پس به همين خاطر بهتر است كه انتظارات بيش از حد خود در مورد پوستي عاري از هر گونه موهاي زائد را كنار بگذاريد. مجوز سازمان غذا و داروي كشور آمريكا به دستگاه‌هاي ليزر نيز به كاهش موهاي زائد اشاره مي‌ كند نه رفع كامل آنها.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.