كار در منزل براي خانم ها - ليست كارهاي پيشنهادي پر درآمد

كار در منزل براي خانم ها - ليست كارهاي پيشنهادي پر درآمد

شرايط اقتصادي با توجه به اوضاع كنوني كمي سخت، و تامين نياز هاي ضروري خانواده ها بسيار دشوار تر شده است. در اين ميان پيدا كردن شغل مناسب براي خانم ها با چالش هاي بيشتري روبروست. كارورزي هاي بدون اجرت، ساعات كاري زياد و حقوق اندك در كنار سيل تحصيل كرده هاي قديمي و جوانان جوياي كار از جمله موانعي است كه پيدا كردن شغل جديد، به ويژه براي خانم ها را دشوار كرده است. البته هر كاري چاره اي دارد و در اين مورد، كار در منزل راهگشاي معضل بيكاري است.

خانم ها، به خصوص خانم هاي خانه دار، زمان زيادي را در منزل گذرانده و وقت خود را صرف كار در منزل مي كنند. دلايل زيادي مي تواند براي اين اتفاق وجود داشته باشد: از علاقه به رسيدگي به فرزندان گرفته تا پيدا نشدن شغل مناسب بيرون از منزل يا نداشتن مهارت براي كارهاي اداري. خيلي ها هم دوست دارند تا در منزل بمانند و يك كار خانگي را انجام دهند يا اداره كنند، به اين دليل كه رفت و آمد تا محل كار براي آن ها دشوار است. البته، پيش از هر چيزي لازم است تا بدانيد كه براي انجام كار در منزل نياز به اينترنت و كار با بعضي نرم افزار ها داريد، چرا كه به وسيله اينترنت مي توانيد با افراد بيرون از منزلتان، اعم از مشتري ها يا كارفرما، در ارتباط باشيد.

اگر شما يك خانم خانه دار باشيد و مدتي را به كار در منزل گذرانده باشيد، مي‌دانيد كه كار در منزل از هر شغل تمام وقت ديگري بيشتر زمان و انرژي مي گيرد و در بعضي روزها مي تواند خستگي زيادي را هم به همراه داشته باشد. حتما حداقل يك بار به ذهن يك خانم خانه دار خطور كرده است كه اي كاش مي‌توانست از زماني كه دارد بهتر استفاده كند و بخشي از اين زمان را به كارهاي مورد علاقه خود اختصاص دهد. در اين ميان خانم هايي هم هستند كه از كار در منزل، كار آشپزي را به بقيه ترجيح مي دهند و از انجام دادن آن لذت مي برند. حالا اگر امكان اين وجود داشته باشد كه خانم ها بتوانند آشپزي در منزل را به عنوان يك شغل خانگي انتخاب كرده و ادامه دهند چطور؟

زنان توانمند اين سرزمين هميشه دوشادوش مردان كار كرده اند و بار اقتصادي خانواده را در شرايط بحراني به دوش كشيده اند. ايده هاي كارآفريني زيادي براي كسب درآمد وجود دارند كه مي توان با توجه به شرايط خاص هر كس از آن بهره گرفت. در اين ميان، ايده هاي كار در منزل بيش از ديگر فعاليت ها مورد توجه خانم ها قرار گرفته اند، چرا كه به اين ترتيب خانم ها مي توانند ضمن كار كردن در منزل و در كنار خانواده شان هم حضور داشته باشند.  با توجه به توانايي هاي فردي هر شخص و امكانات او، مي توان كاري با درآمد مناسب در داخل منزل معرفي كرد.

 

در بخش زير به معرفي 6 كسب و كار خانگي خواهيم پرداخت كه مي تواند فرصت خوبي براي كسب درآمد در منزل باشد.

  1. چرم دوزي

چرم دوزي از آن دسته مشاغل خانگي پردرآمد است كه نياز به دقت و حوصله بالايي دارد، اما در عوض نيازي به سرمايه بالا نداريد. ميتوانيد از تعداد پايين شروع كنيد و رفته رفته كار خود را گسترش دهيد. در نظر داشته باشيد  كه استفاده از چرم مرغوب و دوخت مرتب دو نكته مهم هنگام چرم دوزي هستند كه فروش محصولات شما را راحت تر ميكند.

همچنين كسب اطلاعات و اشنايي با انواع چرم مثل چرم گاوي ، چرم بزي و چرم مصنوعي و ابزارهاي چرم دوزي مانند نخ موم زده، سمبه، مشته، تخته كار، قيچي چرم و ... ميتواند روند كارتان را سريع تر كند. براي چرم دوزي نيازي به فضاي زيادي نداريد و يك گوشه از اتاقتان كافي ست. كار خود را از محصولات چرمي ساده تر مثل كيف پول، كيف مدارك، جاكارتي و كيف آرايشي شروع كنيد.

 فروش محصولاتتان را از دوستان و فاميل شروع كنيد و بعد دايره مشتريان خود را گسترش دهيد. نمايشگاه هاي صنايع دستي محل خوبي براي فروش محصولات دستساز ميباشند. محصولات چرمي به دليل اصالت و زيبايي خاصي و همچنين دوام بالايي كه دارند همواره مورد توجه بوده اند.

دوره هاي آموزشي چرم دوزي به فراواني در اينترنت يافت مي شوند و به راحتي با يك جستجو ساده در وب سايت هاي معروف از جمله آپارات يايوتيوب، تعداد زيادي از اين آموزش ها را مشاهده نماييد.

 

2.آشپزي

آشپزي از لذيذترين مشاغل خانگي پردرآمد است، كافي است به آن علاقه داشته باشيد تا علاوه بر لذت، پول را هم براي شما به ارمغان آورد. بسته به ميزان علاقه خود ميتوانيد غذاهاي سنتي يا فرنگي طبخ كنيد و انها را به فروش برسانيد. اين فروش ميتواند به صورت مستقيم باشد يعني خود شما شروع به بازاريابي براي محصولاتتان كنيد و با روش هايي مثل پخش تراكت، تبليغات در شبكه هاي مجازي نظير اينستاگرام و تلگرام، مراجعه حضوري به مكان هاي پرازدحام نظير بازارچه ها و نمايشگاه ها، محصولات خوشمزه ي خود را به مشتريان ارائه دهيد،

و يا اينكه شروع به همكاري با كترينگ ها و سايتهايي نظير مامان پز كنيد تا انها مانند يك پل ارتباطي شما را  به مشتريان وصل كنند، ناگفته نماند كه داشتن يك ويترين براي ارائه محصولات ضروري است و مامان پز با نشان دادن عكس غذاهاي خوشمزه شما به مشتريان بستر خوبي براي شناخته شدن شما و محصولاتتان ميباشد.

 

3.شيريني پزي

شيريني پزي يكي ديگر از مشاغلي است كه خانم ها بيشتر به آن علاقه دارند. خوشبختانه در دنياي امروز كه دسترسي همگي ما به اينترنت راحت شده است يادگيري مهارت ها و حرفه هاي گوناگون نيز آسانتر از گذشته شده است. براي شروع شيريني پزي در منزل نياز نيست كه حتما در دوره هاي گران قيمت و پرهزينه ثبت نام كنيد. شما با سرچ در اينترنت و مراجعه به سايت هايي نظير يوتيوب و جستجوي عبارت "اموزش شيريني پزي" ميتوانيد يادگيري در منزل را از همين امروز آغاز كنيد.

در نظر داشته باشيد كه اصل اول شيريني پزي و به طور كلي اشپزي در منزل رعايت كردن نظافت و بهداشت است، به همين منظور مواد غذايي مورد استفاده را بايد در ظروف تميز در يخچال نگه داري كنيد و همچنين استفاده از دستكش هاي مخصوص در هنگام شيريني پزي ضروري است.

4.خياطي

خياطي و دوخت و دوز براي بسياري از خانم ها يك منبع درآمد عالي است. اگر مي خواهيد يك كسب و كار پر سود را در منزل راه اندازي كنيد و علاقه به كارهاي خياطي و برش و دوخت داريد، همين امروز شروع كنيد. كار را از دوخت لباس هاي راحتي منزل شروع كرده و رفته رفته كار را گسترش دهيد. اگر مهارت خياطي خوبي داشته باشيد مي توانيد لباس هاي مجلسي، مانتو شلوار و ديگر پوشاك زنانه را هم توليد كنيد. بسياري از خانم ها حاضرند براي خريد يك لباس خوش دوخت پول خوبي را به خياط خوش قول بپردازند. براي شروع به يك چرخ خياطي نياز داريد. در واقع بخش زيادي از سرمايه اوليه صرف خريد تجهيزات و چرخ خياطي مي شود.

اين روزها دوخت و دوز بسيار ساده تر از گذشته شده و نيازي به رسم الگو و محاسبات ندارد. الگوهاي لباس آماده كار خياطي را ساده كرده و مي توان انواع پوشاك زنانه و بچه گانه را با اين الگوها تهيه كرد. خب حالا كه وسايل اوليه مهيا شد نوبت پيدا كردن مشتري و كسب درآمد است. براي مثال مي توانيد لباس بيمارستاني را براي مراكز درماني بدوزيد. يا با توليدي هاي لباس همكاري كنيد. دوخت لباس بچگانه براي همسايه ها و فاميل هم ايده خوبي است. با راه اندازي يك كانال تلگرامي مهارت هاي خياطي خود را در ديد سايرين قرار دهيد تا سفارش هاي بيشتري بگيريد. همچنين براي شروع كار و تمرين مي توانيد براي اعضاي خانواده خود چيز هايي بدوزيد تا مهارت شما در خياطي تقويت شود.

5.طراحي لباس

طراحي لباس ارتباط نزديكي با دنياي مد و فشن دارد. صنعت مد و طراحي لباس از مشاغل پول ساز خانگي است. كار در منزل با طراحي لباس نيازي به صرف هزينه و سرمايه گذاري ندارد. اگر توانايي لازم را داريد و در اين زمينه دوره هاي تخصصي را گذرانده ايد مي توانيد حرفه پر سود خانگي خود را شروع كنيد. البته خيلي اوقات هم نيازي به تحصيلات و گذراندن دوره هاي تخصصي نيست. بسياري از خانم ها به صورت تجربي و با استفاده از ذوق و هنر خود در عرصه طراحي لباس به خوبي ظاهر مي شوند.

اين روز ها فضاي فروش لباس ها و مانتو هاي خاص خيلي رونق دارد. مشتريان به دنبال مزون هايي مي گردند كه لباس هايي خاص با پارچه ها و جنس مرغوب توليد كنند و ترجيحا قيمت مناسبي هم داشته باشند. البته خيلي از اين مشتريان حاضرند تا براي اين لباس هاي خاص قيمت هاي بالاتري را نيز بپردازند! شما مي توانيد فروش لباس در مزون را به عنوان يك كار در منزل انتخاب كنيد. براي شروع چنين كاري، مي توانيد دوره هاي آموزشي طراحي لباس را بگذرانيد و از يك خياط حرفه اي براي دوخت كارهاي خود كمك بگيريد. اگر هم كه خودتان دستي در خياطي داشته باشيد، مي توانيد دوخت لباس هايتان را خودتان در منزل انجام دهيد و مقدار سود حاصل از كار خود را بيشتر كنيد.

 

6.كارهاي هنري

اگر شما به هنرهاي دستي هم علاقه داشته باشيد، مي توانيد درآمد خوبي از طريق كار در منزل با توليد محصولات هنري كسب كنيد. در حال حاضر تمايل مردم به خريد كارهاي دستي و خاص بيشتر از قبل شده است. هنرهايي از قبيل بافتن و كار با كاموا فضاي بسيار زيادي براي توليد محصولات خاص ايجاد كرده است. از سبد هاي كوچك و بزرگ گرفته تا كوسن و وسايل دكوراسيون منزل، عروسك هاي تزييني، و حتي لحاف هاي چهل تكه به خصوص در فصل پاييز و زمستان، هر كدام با توجه به توانايي ها و علايقتان مي توانند يك منبع درآمد خوب برايتان باشند. خوبي اين كار ها اين است كه يكنواختي كار هاي ديگر مثل كار هاي اداري را ندارند و شما را دائما با يك هنر جذاب درگير مي كنند. به اين ترتيب از زماني كه براي توليد اين محصولات مي گذاريد لذت هم خواهيد برد.

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.